Nechajte logo porozprávať váš príbeh

Autor: ArtLogo, publikováno: 24.07.2014 01:06

Ako navrhnúť dobré logo?

Logo na webovej stránke je rovnako dôležité, ako vývesná tabula s logom nad vaším kamenným obchodom. Buď vás naláka vstúpiť alebo sa obrátite a utečiete. Alebo si logo ani nevšimnete, pretože je nevýrazné. Iba prvá možnosť je však tá správna.

Aby logo na webe zaujalo, musí mať nielen nápad a originalitu, ale musí byť tiež jednoduché, zapamätateľné, nadčasové a musí z neho byť zreteľný príbeh, ktorý sa za ním skrýva. Veru je to neľahká úloha, ale v našom grafickom štúdiu Artlogo.cz sa s ňou vieme popasovať. Ideme po informáciách, ktoré sa týkajú vášho podnikania a to preto, aby sme vám ponúkli logo presne na mieru.

Logo pohľadom klienta

Nedávno sme boli oslovení Míšou z Ladyvirtual.cz, aby sme pripravili logo pre Elenor.cz, online obchod so šperkami a bižutériou. Že výsledok stál za to, o tom svedčí aj článok na blogu Ladyvirtual.cz: Na čo nezabudnúť pri návrhu loga. Uvedomili sme si, že pre nás sú síce požiadavky na vytvorenie loga denným chlebom, ale pre niekoho iného, kto si chce nechať vytvoriť svoje prvé logo alebo re-dizajnovať svoje súčasné logo, to môže byť celkom iný oriešok. Na čo sa zamerať? Na farby? Typ písma? Alebo samotný obsah? A ako sa vlastne môže do takého loga preniesť príbeh samotného podnikania?

Poprosili sme Míšu z Ladyvirtual.cz, aby pre našich čitateľov popísala skúsenosť s tvorbou loga od Artlogo.cz pre ich klienta.

Ako sme spolupracovali s Artlogom.cz

Logo na webe by malo na prvý pohľad rozpovedať príbeh firmy alebo e-shopu. Čo spoločnosť robí? Prečo to robí? Ako sama seba vníma a ako by chcela, aby ju vnímali ostatní? Ideálnym výsledkom je, keď je logo zrozumiteľné bez nutnosti akýchkoľvek ďaľších slov.

Priznám sa, že pred tým, než sme online obchodíku so šperkami doporučili spracovanie nového loga (a zahodenie pôvodného), som nevedela, že príbeh je to, čo z loga urobí to jedinečné a originálne dielo.

Obrázok 1 - Pôvodné logo pre Elenor

U Artloga.cz sme s klientkou objednali balíček MINI. Ide o základný, najmenší balíček, v ktorom dostanete 3 varianty log na výber. Spoločne sme vyplnili vstupný formulár a grafik sa dal do práce.

Do niekoľkých dní sme dostali návrhy 4 log. 3 sľúbené a jedno bonusové. Veľmi príjemný prístup!

Chceme logo pre obchod so šperkami

Klientka predáva krásne farebné šperky s kamienkami Swarovski Elements od nemeckej rodinnej firmy Coeur de Lion. Tiež nádhernú Jabloneckú bižutériu. V priebehu vytvárania loga sa zamilovala do prírodných šperkov Nodova, ktoré vyrábajú ekvádorské ženy z orechov Tagua. Zámerne hovorím, že k tomu došlo až v priebehu tvorby loga. V dobe zadávania špecifikácie pre tvorbu loga z 90% predávala iba krásne farebné a ručne vyrábané šperky Coeur de Lion. Preto nám najväčší zmysel dávalo logo s farebním kamienkom nad „o“ v názve „Elenor“. Niečo také bolo aj súčasťou vyplneného dotazníka: logo môže obsahovať konkrétny symbol (šperk: náušnica, prsteň, drahokam).

Obrázok 2 – Jeden z prvých návrhov loga s diamantom

Chceme logo pre obchod so šperkami, ktoré majú príbeh

S klientkou sme preberali, aké logo si z doručených návrhov vyberieme. Postupne sme došli k záveru, že farebný šperk by nemal byť ústreným motívom loga. Prečo? Majiteľka e-shopu si uvedomila, že radšej ako zobrazenie diamantu by vyzdvihla prácu, ktorá za výrobou šperkov stojí. Klientka je veľmi príjemná a empatická osoba. A práve jej povaha určila iný smer vzhľadu loga a tým aj celého webu.

„Môj cieľ je mať e-shop s produktami, obzvlášť šperkami, ktoré sú výsledkom niečej ušlachtilej činnosti. Jablonec podporuje prácu žien v horách, v domácnosti, ktoré kompletizujú šperky doma. Šperky Nodova sú výsledkom projektu, ktorý podporuje ženy v Ekvádore. Dáva im prácu a ony môžu posielať svoje deti do školy. Rada by som, aby to nejak bolo v logu čitateľné. Preto nemusí a ani by nemalo byť s obrázkom blýskavého kameňa,“ povedala klientka. Tým dala logu úplne nový rozmer.


Obrázok 3 – Víťazné logo

Od nablýskaného diamantu sme sa dostali k ornamentu v tvare venčeka s drobnými lístkami. V logu je síce tento prírodný ornament modrý, ale v skutočnosti sú lístky zelené a symbolizujú čistotu prírody a vrelé city k druhým. Presne to, čo si klientka váži u výrobcov Jabloneckej bižutérie a Nodova.

Artlogu ďakujem za skúsenosť a spoluprácu

Po spolupráci s Artlogom mi došlo, aké neľahké je poskladať si príbeh, ktorý musí šikovný grafik "zapísať do obrázka" - loga, ktoré musí byť jednoduché, zapamätateľné, nezameniteľné a nadčasové.

Ďakujem Artlogu.cz za trpezlivosť, pochopenie a vypracovanie výsledného loga v rámci objednaného balíčka.


Pošlete svůj komentář

položky označené * je nutné vyplnit (E-mail se na stránkách nezobrazuje)